Audi představilo novou generaci svého nejluxusnějšího modelu A8

Audi
Zveřejněno: 13. 07. 2017
Oficiální představení nové generace modelu A8 se odehrálo 11. 7. na Audi Summitu v Barceloně.

Nové modely Audi A8 a A8 L, vyráběné v závodě Neckarsulm, budou uvedeny na český trh na sklonku podzimu 2017. Vstupní ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny, budou zveřejněny se zahájením předprodeje v závěru léta.  
 

Čtvrtá generace luxusu

Čtvrtá generace vlajkové lodi je opět ztělesněním náskoku díky technice – novým designérským stylem, inovativním konceptem dotykového ovládání a důslednou elektrifikací pohonu. Kromě toho bylo Audi A8 vyvinuto, jako první sériově vyráběný automobil na světě, pro jízdu s vysokou mírou automatizace. Od roku 2018 bude Audi postupně uvádět do sériové výroby autonomní jízdní funkce, například pro automatické zaparkování vozidla do volné mezery nebo garáže a pro automatickou jízdu v dopravní koloně. 
 
Stylový design

Audi A8 přichází s novým stylem a pro celou značku představuje vstup do nové éry designu. Svou přídí s širokou, vzpřímenou maskou chladiče Singleframe a svalnatým tělesem karoserie s ladnými tvary symbolizuje sportovní eleganci, vysokou kvalitu a progresivní charakter. Nové Audi A8 naplňuje vysoká očekávání, která značka Audi vyvolala stylistickou studií Audi prologue. Luxusní limuzína je nepřehlédnutelná, ať se jedná o normální verzi s vnější délkou 5,17 metru, nebo A8 L s rozvorem prodlouženým o 13 centimetrů. Značka Audi je na celém světě proslulá sportovním charakterem, lehkou konstrukcí a trvalým pohonem všech kol quattro. Tyto hodnoty se věrně zrcadlí v designu nového modelu A8. Vůz se s řidičem vítá a loučí prostřednictvím jedinečných světelných animací. 
 


 
Nechybí velkorysý interiér

Prostor pro maximální volnost pohybu je zásadním atributem nového pojetí luxusu. A8 se proto vyrovná velkorysému salonku. V porovnání s předchůdcem jsou obě karosářské verze výrazně delší. Na sedadle si může cestující nechat v několika stupních zahřívat a masírovat chodidla opřená o zadní stěnu sedadla spolujezdce. Zážitek završují nové komfortní opěrky hlavy. Cestující na sedadlech vzadu mohou prostřednictvím vlastní ovládací jednotky navíc ovládat mnoho funkcí, mezi něž patří dekorační osvětlení, nové bodové svítilny HD Matrix a masážní funkce sedadel, a také vést soukromé telefonní hovory. Zařízení Rear Seat Remote s displejem OLED má velikost chytrého telefonu a je vyjímatelné ze středové loketní opěrky. 
 
Cit v prstech: ovládání

Interiér luxusní limuzíny má záměrně minimalistický design. Přístrojová deska nemá téměř žádná tlačítka a spínače. Jejím ústředním prvkem je 10,1“ dotykový displej, který před spuštěním téměř neviditelně splývá s leskle černým rámečkem díky designu ve stylu „černého panelu“. Uživatelská plocha se objeví, jakmile se otevřou dveře. Řidič ovládá informační a zábavní systém dotyky prstů na velkém displeji. Prostřednictvím druhého dotykového displeje na konzole středového tunelu má přístup ke klimatizaci a komfortním funkcím, včetně možnosti zadávání textu. 
 
A8 zastane kromě toho také roli inteligentního partnera pro rozhovor. Řidič může mnoho funkcí v automobilu aktivovat novým hlasovým ovládáním, které rozpoznává hovorovou řeč. Informace o cílech a médiích jsou buď k dispozici v systémech vozidla, nebo jsou stahovány rychlým připojením LTE z cloudu. Široká nabídka programu Audi connect zahrnuje také inovativní služby „car-to-x“ s informacemi o dopravních značkách a nebezpečích, které využívají kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi.
 


 
První seriově vyráběný automobil s vysokou mírou automatizace

Funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) zajistí řízení v popojíždějící dopravě při rychlosti jízdy až 60 km/h na dálnicích a hlavních tazích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Funkce autonomní jízdy v dopravní koloně Audi AI zajišťuje rozjezd vozidla, zrychlení, řízení a brzdění. Jakmile se systém dostane na hranice svých možností, vyzve řidiče, aby opět převzal řízení vozidla. Z technického hlediska je funkce autonomní jízdy v dopravní koloně revolucí. Centrální řídicí jednotka pro asistenční systémy (zFAS) poprvé během autonomní jízdy nepřetržitě vypočítává obraz okolí z fúze dat získávaných od senzorů. Kromě radarových senzorů, přední kamery a ultrazvukových senzorů používá Audi za tím účelem, jako první výrobce automobilů vůbec, také laserový skener. Uvedení funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) na trh vyžaduje kromě jasných legislativních rámcových podmínek také specifické aplikace a testy systému, vyžadované příslušnými státy.
 
Další funkce Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot autonomně ovládají A8 pod dohledem řidiče při parkování do mezery, resp. garáže, i při vyjetí z parkovacího místa, resp. garáže. Řidič přitom nemusí sedět uvnitř vozu. Příslušný systém spustí svým chytrým telefonem pomocí nové aplikace myAudi App. Pro sledování parkovacího manévru drží trvale stisknuté tlačítko Audi AI a na displeji sleduje v reálném čase obraz okolí vozidla z jeho kamer. 
 
Zcela nová úroveň podvozku

Podvozek posouvá hranice jízdní dynamiky v rámci platných fyzikálních zákonů díky celé řadě inovací. Jednou z nich je dynamické řízení všech kol, které kombinuje bezprostřední, sportovní řízení s neotřesitelnou stabilitou. Převod řízení na přední nápravě se mění v závislosti na rychlosti jízdy, zadní kola se natáčejí v závislosti na rychlosti jízdy o několik stupňů ve stejném nebo opačném směru. 
 
U druhé nové technologie, aktivního podvozku Audi AI, se jedná o systém zcela aktivního odpružení. V závislosti na přání řidiče a jízdní situaci umožňují elektrické akční členy u každého kola individuálně regulovat jeho pohyb nahoru nebo dolů. Díky této variabilitě lze jízdní vlastnosti nastavit v širokém rozsahu – od měkkého odpružení klasické luxusní limuzíny až po dynamiku sportovního vozu. Velmi inovativní systém podvozku odebírá potřebnou energii z elektrické sítě s napětím 48 V. Audi ji poprvé používá jako hlavní elektrickou síť u všech variant modelové řady A8. 
 


 
Částečně hybridní systém a e-tron

Nové Audi A8 bude na český trh uvedeno se dvěma výrazně modernizovanými motory V6, přeplňovanými turbodmychadlem. Vznětová jednotka 3.0 TDI poskytuje nejvyšší výkon 210 kW (286 k), zážehový motor 3.0 TFSI je vyladěn na 250 kW (340 k). Později budou následovat dva osmiválce – 4.0 TDI o výkonu 320 kW (435 k) a 4.0 TFSI o výkonu 338 kW (460 k). Exkluzivním vrcholným motorem bude W12 se zdvihovým objemem 6,0 litru. Všech pět agregátů spolupracuje s řemenem poháněným generátorem BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V elektrické sítě. Tato technika částečně hybridního pohonu (MHEV – mild hybrid electric vehicle) umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým motorem včetně komfortního opětovného spuštění motoru. Navíc disponuje rozšířenou funkcí start-stop a vysokým rekuperačním výkonem až 12 kW. Tato opatření přispívají k dalšímu snížení spotřeby paliva již beztak hospodárných agregátů. V reálném provozu může úspora činit až 0,7 litru na 100 kilometrů. 

Pobočky

Pardubice

Hradecká 555

kontakty pobočky

Otevírací doba:

Po - Pá8:00 - 18:00
So8:00 - 13:00


detail pobočky

Liberec

Tanvaldská 1585

kontakty pobočky

Otevírací doba:

Po - Pá9:30 - 16:30
 


detail pobočky

Teplice

Dvořákova 83

kontakty pobočky

Otevírací doba:

Po - Pá8:00 - 18:00
So8:00 - 12:00


detail pobočky

Kontaktní formulář